Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2016

ΣΥΜΠΟΣΙΟ ΤΕΧΝΗΣ και ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ στο ΧΙΛΤΟΝ το ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ και ώρα 20.00μμ


Στα πλαίσια του MONEY SHOW που οργανώνει η«Ελληνική Ακαδημία Τέχνης και Πολιτισμού » το οποίο και θα λάβει χώρα από την Παρασκευή 08/01/16 έως και την Κυριακή 10/01/16 στο  ATHENS  HILTON  , μεταξύ άλλων εκδηλώσεων που θα  πραγματοποιηθούν στο Ξενοδοχείο Χίλτον  και σημαντικών διαλέξεων, μία διάλεξη που δεν πρέπει να χασει κανείς θα  παρουσιαστεί το Σάββατο 9 Ιανουαρίου και ώρα 8 το απόγευμα.

   Ο κος  Σάντυ Νικολαρέας, θα εισηγηθεί πάνω στην «ΤΕΧΝΗ και την ΤΕΧΝΙΚΗ» και ο κος Βασίλειος Αράπης    σε συνεργασία  με τον κο Σάντυ Νικολαρέα , θα εισηγηθεί  πάνω στο θέμα : Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ.
Ένας σημαντικός ζωγράφος -συγγραφέας ο κος Σάντυ Νικολαρέας και ένας σπουδαίος εικαστικός και δρ. φιλοσοφίας ο κος  Βασίλειος  Αράπης θα ενώσουν τις   γνώσεις   τους και θα μιλησουν μαζί για ένα πολύ σημαντικό θέμα όπως η ΤΕΧΝΗ.


ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ  

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων μεταφέρθηκε στην Ελβετία

Για έξι μήνες (27/9/2015-27/3/2016)  έχει εκτεθεί στην Ελβετία η εξαιρετικά επιτυχημένη έκθεση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου «Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων: το πλοίο - οι θησαυροί - ο μηχανισμός», την οποία θαύμασαν πάνω από 800.000 επισκέπτες στα συνολικά δυο χρόνια που λειτούργησε και πήρε δύο συνεχόμενες παρατάσεις λόγω της επιτυχίας της.
Η έκθεση φέρει τον τίτλο «Ο βυθισμένος θησαυρός. Το Ναυάγιο των Αντικυθήρων»  εγκαινιάστηκε   στο Μουσείο Αρχαίας Τέχνης Βασιλείας και Συλλογή Λούντβιχ. Για πρώτη φορά εκτός Ελλάδας, πάνω από 370 ευρήματα του Ναυαγίου παρουσιάστηκαν στις αίθουσες των περιοδικών εκθέσεων του μουσείου σε περίπου 800 τ.μ.
Η έκθεση αναπτύσσεται σε πέντε ενότητες, οι οποίες πέραν της εισαγωγής στο κοινωνικο-ιστορικό πλαίσιο της εποχής αναφέρονται στον πλου του αρχαίου σκάφους (το πλοίο, η ζωή στο πλοίο, το ταξίδι), την τραγωδία του ναυαγίου και τους θησαυρούς που βρέθηκαν στον βυθό της θάλασσας.
Η έκθεση κλείνει με μια ενότητα για την υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα, όπου παρουσιάζονται οι τρόποι ανέλκυσης του ναυαγίου και μελέτης του υποβρύχιου αρχαιολογικού χώρου από το 1900 έως και την πρόσφατη αποστολή το καλοκαίρι του 2015. Όπως και στην έκθεση στην Ελλάδα, αξιοποιούνται οπτικοακουστικά μέσα (προβολή εικόνων, βίντεο και ηχητικές εγκαταστάσεις), που συμβάλλουν στη δημιουργία κατάλληλης ατμόσφαιρας και στην απόδοση της εμπειρίας με βίντεο από τις υποβρύχιες ανασκαφές.

Το Μουσείο Αρχαίας Τέχνης της Βασιλείας και η Συλλογή Λούντβιχ (Antikenmuseum Basel und Sammlung Ludwig) είναι το μοναδικό ελβετικό Μουσείο, αποκλειστικά αφιερωμένο στην τέχνη και τον πολιτισμό της Μεσογείου. Οι μόνιμες συλλογές του χρονολογούνται από την 4η χιλιετία π.Χ. έως τον 6ο αιώνα μ.Χ. και περιλαμβάνουν αιγυπτιακές, ελληνικές, ιταλικές, ετρουσκικές, ρωμαϊκές και ανατολικές αρχαιότητες. Οι πολιτισμοί της Μεσογείου, που βοήθησαν στη διαμόρφωση των σύγχρονων κοινωνιών, παρουσιάζονται σε έκταση 3500 τ.μ.
Με τη συνδιοργάνωση αυτή, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο επιτυγχάνει δυναμική παρουσία στον ευρωπαϊκό πολιτιστικό χάρτη. Η διεθνής δράση του Μουσείου περιλαμβάνει και άλλες συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις, οι οποίες θα ανακοινωθούν στο προσεχές διάστημα.
Διάρκεια έκθεσης: 27 Σεπτεμβρίου 2015 - 27 Μαρτίου 2016
4

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Άριες και οπερέτες από τους καλύτερους

 Άριες και οπερέτες από τους καλύτερουςΤην Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2015 στις 17.00, το Πεδίον του Άρεως θα πλημμυρίσει με ανάλαφρες μελωδίες από ελληνικές και βιεννέζικες οπερέτες, στην μεγάλη εορταστική συναυλία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής.
Είσοδος ελεύθερη. 
H πρόσβαση στον χώρο της συναυλίας θα πραγματοποιείται από τη διασταύρωση Λεωφόρου Αλεξάνδρας και Οδού Μαυρομματαίων. 
Σας περιμένουμε!


Οι μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής έχουν ετοιμάσει μια ιδιαίτερη γιορτή στους Αθηναίους που θα βρεθούν στις 30 Δεκεμβρίου στο Πεδίον του Άρεως

Με τον δικό τους μοναδικό τρόπο θα πουν τα κάλαντα -και όχι μόνο- οι μονωδοί της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις 30 Δεκεμβρίου. Προπαραμονή του νέου έτους οι καλλιτέχνες θα πραγματοποιήσουν συναυλία με ελεύθερη είσοδο στην οποία θα ερμηνεύσουν αποσπάσματα από διάσημες ελληνικές και βιεννέζικες οπερέτες με τη συνοδεία μικρού μουσικού συνόλου.

Η ξεχωριστή βραδιά θα λάβει χώρα, ό
πως και πέρυσι, στο Πεδίον του Άρεως, σε μια συνεργασία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και της Περιφέρειας Αττικής. Σπιρτόζικες άριες και ανάλαφρα ντουέτα από οπερέτες των Σακελλαρίδη, Χατζηαποστόλου, Γ. Στράους και Λέχαρ, αλλά και χριστουγεννιάτικα κάλαντα, θα πλημμυρίσουν τον χώρο του πιο ιστορικού άλσους της πόλης των Αθηνών, δίνοντας μέσα στην καρδιά των γιορτών μια λυρική νότα χαράς. Με εορταστική διάθεση, οι αθηναϊκοί ήρωες της ελληνικής οπερέτας θα συναντήσουν τις εμβληματικές μορφές της βιεννέζικης οπερέτας, σε μια συναυλία με γοητευτικές μελωδίες και ιστορίες έρωτα και νοσταλγίας.

Η μουσική διεύθυνση της συναυλίας είναι του Χρύσανθου Αλισάφη. Ερμηνεύουν οι καταξιωμένοι Μονωδοί της ΕΛΣ: Λυδία Αγγελοπούλου (μεσόφωνος), Χάρης Ανδριανός (βαρύτονος), Γεωργία Ηλιοπούλου (υψίφωνος), Μαρία Μητσοπούλου (υψίφωνος), Σταμάτης Μπερής (τενόρος) και Νίκος Στεφάνου (τενόρος). Συμμετέχει μικρό μουσικό σύνολο.

«Η συμβολή της Τέχνης και του Πολιτισμού στην δημιουργία Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Ταυτότητας». της Cristina Cataldo

 
Κυρίες και  κύριοι, νόμισα ότι δεν θα ήταν τόσο  δύσκολο να μιλήσω για ένα θέμα όπως  η συμμετοχή της τέχνης και του πολιτισμού στη δημιουργία μιας Έλληνο-Ευρωπαϊκής ταυτότητας από την πλευρά μιας ποιήτριας. Διάβασα και ξαναδιάβασα τον τίτλο, για να μη ξεφύγω απ’ τα όρια του θέματος. Αλλά, κάθε φορά που προσπαθούσα να συγκεντρωθώ ως ποιήτρια, κάτι άλλο άρπαζε την προσοχή μου. Μάζεψα, έτσι, λέξεις και σκέψεις που θα’ θελα να μοιραστώ  μαζί σας, ώστε να βρούμε συνολικά μια διέξοδο, έστω και μια βελτιώσει της κατάστασης στην οποία βρίσκομε. Οι λέξεις και οι σκέψεις είναι οι εξής: 

  • Πρώτον, υπάρχει μια συνταγή για να αισθανόμαστε  Ευρωπαίοι;
  • Δεύτερον, ποιος είναι ο πολιτισμικός προσανατολισμός και η πνευματική κατάσταση των Ευρωπαίων;
  • Τρίτον, η τέχνη μετράει κάτι, ή έχει μείνει στο περιθώριο του κοινωνικού ενδιαφέροντος; Και τι πρέπει να προσφέρουν οι καλλιτέχνες στην Ευρώπη;



ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

 

    Αυτό που βλέπετε είναι ο χάρτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπάρχουν τα χρωματιστά κράτη μέλη και τα κράτη χωρίς χρώμα, που δεν είναι μέλη. Και τώρα περνάμε στο χάρτη της φυσικής Ευρώπης. Τα κράτη που δεν ήταν χρωματιστά, ξαναμπήκαν στην Ευρώπη! Αυτή η ήπειρος, μεγαλώνει και μικραίνει με υπερβολική ταχύτητα.  Αναρωτιέμαι αν αισθάνεται Ευρωπαίος ο Μολδαβός, ή ο Ελβετός με τον ίδιο ζήλο που εμείς οι δυο φορές Ευρωπαίοι  αισθανόμαστε.  Και τι πρέπει να πούμε για το πρόβλημα της τρίτης ταυτότητας που εμείς οι δυο φορές Ευρωπαίοι κρατάμε με τα δόντια; Είμαστε Έλληνες, Γάλλοι, Ιταλοί, και μετά Ευρωπαίοι! 
Όπως ο Γερμανός φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Jürgen Habermas λεει, υπάρχουν δυο θέσεις για το πως να δημιουργήσουμε μια Ευρωπαϊκή ταυτότητα: 

  • Η πρώτη θέση συλλαμβάνει την Ευρώπη κυρίως με νομικούς όρους ως σύστημα των δικαιωμάτων και μιας «αυτοκρατορίας» του νόμου.  Αυτό σημαίνει ότι τα κράτη μέλη υποτάσσονται στο σύστημα των νόμων και ταυτόχρονα απολαμβάνουν τα δικαιώματα που προέρχονται από την καθολικότητα των αρχών που υποστηρίζονται από την Ευρωπαϊκοί Ένωση. 
  • Η δεύτερη, και περισσότερο «δημοκρατική» θέση, είναι αυτή που αναπτύσσεται από τον Habermas, και αφορά  την ιδέα του «συνταγματικού πατριωτισμού».  Σαν να πούμε «Εγώ Ευρωπαίος γεννήθηκα και Ευρωπαίος θε να πεθάνω!»
         Υπάρχει και μια Τρίτη θέση που δεν ανήκει στο Habermas, αλλά στην πραγματικότητα,  και μέχρι στιγμής φαίνεται πιο δυνατή από τις προηγούμενες: το κρίμα. Όλοι, νομίζω,   δεχόμαστε ότι ο καλβινισμός, σύμφωνα με αυτό που έλεγε ο Μαξ Βέμπερ, είναι η αιτία του καπιταλισμού, και εμείς ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία. Όλοι επίσης δεχόμαστε ότι η κοινωνία μας  δεν διαφέρει από τον υπόλοιπο αναπτυγμένο κόσμο, διαφέρει μόνο από τον τρίτο κόσμο, τρίτο κόσμο που μανουβράρουμε εμείς για να ικανοποιούμε πάντα το οικονομικό μας συμφέρον!

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
        Μάθαμε από το σχολείο ότι κάθε εθνική ταυτότητα, δημιουργείται μέσα στο πλαίσιο της ιστορίας και της καλλιτεχνικής παραγωγής των χωρών μας.  Αν η ιστορία και η τέχνη της Ευρωπαϊκής ένωσης πρέπει να είναι μια απλή προσθήκη των ατομικών ιστοριών και τεχνών των Ευρωπαϊκών κρατών, είμαστε εντάξει! Θα προσθέσουμε στα βιβλία μας τις ιστορίες και τις λογοτεχνίες των κρατών που σιγά-σιγά  θα ενταχτούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο – βέβαια - όταν θα φτάσουν στο κατάλληλο  ακαθάριστο εγχώριο προϊόν; Σε ότι αφορά τον ναό της γνώσεως, το πανεπιστήμιο, δηλαδή, θα περιμένουμε αιώνες πριν να φτιαχτεί   μια σοβαρή  θέση από τους  ερευνητές;  ή θα πιστεύουμε στα συνηθισμένα στερεότυπα που θέλει ο καθένας; Για παράδειγμα, οι Έλληνες θα υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα μετράει πολύ στο πλαίσιο της πολιτισμικής ταυτότητας, αφού, κατά την επανάσταση του 1821 οι Ευρωπαίοι έτρεξαν να βοηθήσουν τα αδέλφια τους. Μέχρι και ο Άγγλος ποιητής Βύρωνας, πέθανε για την απελευθέρωση της  Χώρας, μάλλον γιατί θυμόταν ότι η ελληνική γλώσσα ήταν η γλώσσα της σκέψης και της φιλοσοφίας στην εποχή που ο λαός του ήταν βάρβαρος! Και οι ίδιοι οι Έλληνες θα δέχονται φαινόμενα όπως το κάψιμο των Βαλκανικών βιβλίων στην Έκθεση του Βιβλίου της Θεσσαλονίκης το 2002, του βιβλίου του Μίμη Ανδρουλάκη, ως απόδειξη του πλουραλισμού της δημοκρατίας; Θα συνεχίσουμε επίσης να έχουμε αμφιβολίες για το πόσο αληθινό θα ήταν τον ολοκαύτωμα, το οποίο, στην ανάλυση του Γάλλου ιστορικού Robert Faurisson:  ήταν ένα ψέμα, και οι αίθουσες αερίων δεν υπήρξαν ποτέ στα γερμανικά στρατόπεδα συγκέντρωσης. Με την  ίδια παθητικότητα θα περάσουμε τις θεωρίες της Black Athina, τα γραπτά του Φαλμεράγιερ, το Μετα-μοντερνισμό, την  εκκεντρικότητα του Berlusconi; Περνάμε τώρα στην πολιτισμική κατάσταση του μέσου Ευρωπαίου.   Θα σας δείξω τα αποτελέσματα μιας έρευνας   που πραγματοποιήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η EUROSTAT πήρε συνέντευξη  σε  16.162 άτομα και βρήκε ότι:
·         Σχεδόν όλοι οι Ευρωπαίοι (97.6%) βλέπουν τηλεόραση. 99% έχουν τουλάχιστον μια τηλεόραση στο σπίτι ·          Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίοι δεν χρησιμοποιούν υπολογιστή
·          οι Βόρειοι Ευρωπαίοι διαβάζουν περισσότερα βιβλία από εκείνους στο Νότο
·         Σχεδόν ένας Ευρωπαίος στους δύο διαβάζει μια εφημερίδα καθημερινά  υπάρχει ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων που:
·          δεν έχουν παίξει θέατρο (94%),
·         δεν παίζουν  ένα μουσικό όργανο (86.8%),
·          δεν ασχολούνται συνολικά με γλυπτική, ζωγραφική,  κ.λπ. (83.5%)
·         δεν γράφουν (83.3%)       Η Ευρώπη της τηλεόρασης και των εφημερίδων, ελέγχεται εύκολα από τους ανθρώπους της διαπλοκής. Μας ενημερώνουν καθημερινά για το τι φοράει η Κάρλα Μπρούνι, ή για πόσες βλασφημίες είπαν τα παιδιά του Big Brother, μας βάζουν να πιστεύουμε ότι ο πόλεμος με τις μουσουλμανικές χώρες είναι για θρησκευτικούς λόγους και όχι για το πετρέλαιο!
ΤΕΧΝΗ
       Οι συγγραφείς μπήκαν στο περιθώριο της κοινωνίας.  Μερικοί γράφουν αυτό που ο  εκδότης θα ήθελε να  εκδόσει, άλλοι γράφουν ανάλογα με το γούστο των αναγνωστών, λίγοι γράφουν αυτό που θα ήθελαν να διαβάζουν εκείνοι, γιατί ελάχιστα άτομα θα τους καταλάβαιναν.  
Ο συγγραφέας είχε ένα διαφορετικό πρεστίζ στους προηγούμενους αιώνες. Ο Δάντης  έφτιαξε την Ιταλική γλώσσα.  Ο Shakespeare και ο Μολιέρος εμπνεύστηκαν από τους αρχαίους συγγραφείς Έλληνες και Λατίνους. Η Ευρώπη του 20ουαιώνα, γνώρισε τα πιο δημιουργικά της χρόνια όταν ο Πικάσο ανακάλυψε την Αφρικάνικη τέχνη.  Η δημιουργία δεν έχει σύνορα, δεν έχει ταυτότητα, δεν πουλιέται μέσα στα σουπερμάρκετ, δεν γίνεται celebrity γιατί γλύφει την εξουσία! Κυρίες και κύριοι, το 1492 oΧριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική, το 2008, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακάλυψε το διαπολιτισμικό διάλογο. Εκ μέρους των συγγραφέων θα πω πως ο διαπολιτισμικός διάλογος δεν σταμάτησε ποτέ. Δεν ακολουθεί τους κανόνες του χώρου και του χρόνου στο σημείο που ο μεγάλος Jorge Luis Borges είπε, μιλώντας για την Οδύσσεια: δεν ήταν  ο Joyce που εμπνεύστηκε από την Οδύσσεια του Ομήρου... Ήταν ο Όμηρος που εμπνεύστηκε από την Οδύσσεια του Joyce!  
          

Η πολιτιστική ατζέντα της ημέρας - 27.12.2015

Τα Χριστούγεννα πέρασαν και έρχεται η Πρωτοχρονιά. Μετά τα οικογενειακά τραπέζια και τις φιλικές συγκεντρώσεις, ευκαιρία για τέχνη: θέατρο, μουσική και εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας στην Αθήνα.

Η Αρλέτα στον Ιανό

H Αρλέτα, απόψε, σε μια μαγική παράσταση με αγαπημένες μπαλάντες, σπουδαία τραγούδια, από το «Romancero» έως τον «Κύκλο με την Κιμωλία» που ταυτίζονται με την ιδιαίτερη φωνή της Αρλέτας, αλλά και πολλά αγαπημένα τραγούδια της ίδιας.
Μαζί της η εξαιρετική πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου, η οποία θα ερμηνεύσει σπουδαία πιανιστικά έργα του Μάνου Χατζιδάκι.
Παίζουν οι μουσικοί: Ηλίας Κατελάνος κιθάρα, Κώστας Αναδιώτης πιάνο. Στον Ιανό (Σταδίου 24). Τηλ.: 210 3217917. Ώρα: 20.30.
Εισιτ.: 12 ευρώ είσοδος, 6 ευρώ ελάχιστη κατανάλωση.

«Ομήρου Οδύσσεια» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Οι θεοί συνεδριάζουν, μια που ο Ποσειδώνας, που τον εχθρεύεται, λείπει σε ταξίδι. Ευκαιρία να επιτρέψουν στον πολύπαθο ήρωα να φύγει από το νησί της Καλυψώς, όπου είναι αποκλεισμένος.
Ο Ερμής αναλαμβάνει να μεταφέρει την είδηση. Παρά την απογοήτευσή της, η Καλυψώ τού επιτρέπει να φύγει.
Με μια σχεδία που έχει φτιάξει με τα χέρια του, ο Οδυσσέας ξεκινάει για την ποθητή επιστροφή. Ο Ποσειδώνας όμως το μαθαίνει και σηκώνει φουρτούνα...
Ομήρου Οδύσσεια
Η Οδύσσεια του Ομήρου σε μια υπέροχη παιδική παράσταση.
Κείμενο-σκηνοθεσία: Κάρμεν Ρουγγέρη. Παίζουν και τραγουδούν οι ηθοποιοί: Τάσος Παπαδόπουλος, Χριστίνα Κουλουμπή, Πέτρος Κιοσές, Ίρις Πανταζάρα, Σπύρος Περδίου, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Θανάσης Τσιδίμης κ.α.
Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) έως και τις 2 Ιανουαρίου. Τηλ.: 210 3463333, 210 3418550,
Ώρες: 11.30, 15.30. Εισιτ.: 10-12 ευρώ.

«Ζιζέλ» στο Μέγαρο Μουσικής

Η κορυφαία στον κόσμο χορεύτρια Σβετλάνα Ζαχάροβα, η απόλυτη μπαλαρίνα των Μπολσόι, ερμηνεύει το ρόλο που έχει σφραγίσει τη μεγαλειώδη καριέρα της, σε τρεις μοναδικές παραστάσεις.
Δίπλα της, ως Πρίγκιπας Άλμπρεχτ, ένας άλλος σπουδαίος χορευτής των ημερών μας, ο Σεργκέι Πολούνιν -ο νεότερος πρώτος χορευτής στην ιστορία του Govent Garden, επί χρόνια επίτιμος προσκεκλημένος σολίστ των Μπολσόι και πρώτος χορευτής των Στανισλάφσκι.
Σβετλάνα Ζαχάροβα
Μέχρι και αύριο 28 Δεκεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής (Βασιλίσσης Σοφίας & Κόκκαλη). Τηλ.: 210 7282333.
Ώρα: 20.00. Εισιτ.: 35-75 ευρώ.

«Η Αθήνα μέσα από την τέχνη» στον «Ελληνικό Κόσμο»

Η εικαστική έκθεση με τίτλο «Η Αθήνα μέσα από την τέχνη» παρουσιάζει τα ζωγραφικά έργα των Γιάννη Αδαμάκη, Στάθη Βατανίδη, Ειρήνης Ηλιοπούλου, Καλλιρρόης Μαρούδα, Ιόλης Ξιφαρά, Έλενας Παπαδημητρίου (με ήχο Αντώνη Π.), Σωτήρη Σόρογκα, Αλέκου Φασιανού, Μανόλη Χάρου και τη φωτογραφία του Κώστα Βίττη.
Συνοδεύει την εκπαιδευτική έκθεση του «Ελληνικού Κόσμου», «Διαδρομές στην Αθήνα». Στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» (Πειραιώς 254, Ταύρος) μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου 2016.
Τηλ.: 212 2540000. Είσοδος ελεύθερη

Φωτογραφίες της Μάρως Κουρή στην ΑΣΚΤ

Συνεχίζεται έως τις 10 Ιανουαρίου η έκθεση φωτογραφίας της Μάρως Κουρή με τίτλο «Το ταξίδι του Πρόσφυγα από το Αιγαίο Πέλαγος ως το Βερολίνο ακολουθώντας τον Άσεμ».
Μέσα από το φωτογραφικό της φακό η διεθνώς αναγνωρισμένη φωτορεπόρτερ αποτυπώνει το ταξίδι εννέα Σύρων προσφύγων προς τη δική τους γη της επαγγελίας, το Βερολίνο.
Στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών - Θέατρο (Πειραιώς 256, Ταύρος). Τηλ.: 210 4801315. Ώρες: 09.00 με 23.59.
Είσοδος ελεύθερη.

Όταν η Επιστήμη συναντά την Τέχνη-Βασίλειος Αράπης- Δρ, στην φιλοσοφία των επιστημών και μεγάλος καλλιτέχνης - Εκεί που η ζωγραφική ξεπερνάει τα ανθρώπινα όρια και φτάνει στα όρια του σύμπαντος..

 

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ



Το ξέρω ότι η σκέψη φθείρει…. και θρυμματίζει
το χάος μιας άπραγης γαλήνης
και της λησμονιάς !
κι αυτό διότι, το βλέμμα της εσωτερίκευσης,
είναι σαν ένα δάκρυ
από αίμα και χρυσάφι
που η καρδιά εκτοξεύει μακριά
στο βάθος του χρόνου,
σαν μια γραμμή που γυρίζει, γυρίζει και γυρίζει αέναα
ψάχνοντας γι’ αυτό το μυστήριο,
την έδρα της ψυχής και της αγάπης.
Και αν αφομοιώνω αυτή την σκέψη
είναι διότι,
στο βάθος των στοιχείων που με συνθέτουν,
είμαι πλέον πεπεισμένος, ότι κάπου και κάποτε….
μες στο μακρινό μέλλον
θα με οδηγήσει στην ήρεμη επιφάνεια του νερού
μιας άπειρα απέραντης και πολυδιάστατης λίμνης.
και εκεί, θα είναι μόνον ένα μη βίαιο στοιχείο
που θα μπορέσει να μεταλλάξει την
Αναμφισβήτητη Πραγματικότητα
Τότε και Εκεί ! ……. Θα είμαι σε γαλήνη.
Β. ΑΡΑΠΗΣ
Μάιος 1994
τίτλος "ΑΠ΄ΤΟΝ ΚΥΒΕΡΝΟΧΩΡΟ" 
 Κάποιος κάποτε με ρώτησε // Πως μπορώ να πετύχω στην ζωή και να γίνω ευτυχισμένος ?
Και εγώ του απάντησα.
Θα πας στον κλειδοκράτορα και θα του ζητήσεις το κλειδί που ανοίγει την πόρτα της ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ – Αλλά, έχε υπ΄όψιν ότι δεν θα σου πει ποια απ τις μύριες υπάρχουσες είναι η πόρτα που ανοίγει μ΄ αυτό το κλειδί και η οποία είναι «Η ΠΟΡΤΑ» διότι δεν την γνωρίζει !
Απ΄εκεί και πέρα, του είπα, έγκειται σ΄ εσένα να σκεφθείς πολύ και αγνά, να βρεις και να ανοίξεις την πόρτα ενόσω θα βρίσκεσαι απ΄ την μεριά της Κόλασης ! – και όταν την βρεις, τότε δεν θα μου ξανακάνεις αυτήν την αθώα ερώτηση !
ΠΟΡΙΣΜΑ
Εάν ο κλειδοκράτορας ήξερε και έλεγε σε όλους ποια είναι η Πόρτα – τότε λέω, η αντίπερα όχθη θα γινόταν Kόλαση !!!!
Τίτλος « Η ΔΩΔΕΚΤΗ ΠΥΛΗ «

ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΠΡΟΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ
Απ΄την εδραίωση της Αριστοτελικής επιστημολογίας (ΕΛΛΗΝΙΚΗ) την οποία οι Δυτικοί βρικόλακες, απ τις αρχές της δικής μας περιόδου, μετέτρεψαν σε «Υλοκρατεία και Δεσποτιλίκι» - οι Παπάδες όλων των δογμάτων μας δουλεύουν «μεταφυσικά» έχοντας αφανίσει μεθοδικά όλα μας τα διανοητικά και μνημειακά επιτεύγματα της προ-Σωκρ
ατικής περιόδου – Τα πολιτικά πουλημένα μουλάρια (ντόπια και διεθνή), μας δουλεύουν συνεχώς με ψιλό γαζί και αερολογίες – Τέλος, οι μεγάλοι βρικόλακες προσπαθούν διαχρονικά να μας κάνουν απόσβεση μνήμης !

Ωστόσο, απ΄τα αρχαία 7 θαύματα του κόσμου, τα τέσσερα ήταν Ελληνικά, από Έλληνες αρχιτέκτονες και Γλυπτές και κατασκευασμένα στην μεγάλη Ελλάδα του πάλαι ποτέ και τα 3 άλλα, υπήρχαν, ένα στους μεσοποτάμιους (Βαβυλωνία), ένα στην Αίγυπτο και ένα στους Μαγιά.
Στις μέρες μας και επειδή όλα τα ισοπέδωσαν με φωτιά ή έπεσαν από σεισμού (?), έχουν κάνει καινούργιες αξιολογήσεις καλές ή βολεμένες και καλώς πράττουν!

Παρ΄ όλα αυτά, ένα είναι βέβαιο : Την Υπερβατική θύμηση, «μόνον» ένας μεσογειακός εγκέφαλος δίνονταν να την αιτιολογήσει – Αυτό, όχι επειδή ήμασταν εξυπνόπουλα, αλλά επειδή ήμασταν οι κατάλληλοι λαοί ”Έλληνες και κάποιοι άλλοι μεσογειακοί λαοί του πάλαι ποτέ», στους κατάλληλους χώρους και στην κατάλληλη ανθρώπινη περίοδο υπαγόμενη στο Φυσικό δίκαιο» – και είναι αναμφίβολα βέβαιο, ότι η επόμενη μέλλουσα πολιτισμική ακμή της «εικονο-τεχνολογικής» περιόδου» – όσο και εάν προσπαθήσουν να την αποτρέψουν – θα αιτιολογηθεί σε αυτήν την ευλογημένη γήινη περιοχή και τούτο διότι έχουμε Θεια (Σοφά) γονίδια τα οποία πρέπει άμεσα να δραστηριοποιήσουμε! 
Vasileios Arapis στο FB


Τίτλος «Η ΣΥΝΠΑΝΤΙΚΗ ΑΡΜΟΝΙΑ» Αρχέτυπη έκδοση 










"""ΠΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΚΤΕΣ"""





"""ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ"""






"""Η ΣΥΝΠΑΝΤΙΚΗ ΨΥΧΗ¨""""








"""ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΑ"""





'''''''''ΕΝΑ''''''' ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑ !